[이솝 우화] 영어 작문 기초 연습 - 여우와 황새 이야기

2023. 6. 22. 21:59어린이 동화 영작 연습

오늘 연습할 영어 작문 이야기는

황새와 여우가 번 갈아가면서 자신의 집에 초대를 했는데 각자 본인들이 먹기 편한 접시에 음식을 담아

대접을 해서 불편했다는 이야기 입니다.

 

 

 

The fox invited the stork to dinner.

The fox served the stork soup in a flat dish.

The stork could not taste the soup because of his long beak.

So the fox ate the delicious soup alone.

The stork thought, "Who is he trying to kid?"

The stork was angry.

A few days later, the stork invited the fox to dinner.

The stork served the fox soup in a long, narrow-necked jar.

"Help yourself," the stork kindly said,

But the fox could not taste the soup because he could not put his mouth in the jar.

 

 

 

여우가 초대했습니다 황새를 저녁에.

여우는 주었어요 황새에게 수프를 평평한 접시에.

황새는 ~할 수 없었어요 맛을 보는 것을 수프 왜냐하면 그의 긴 부리 때문에.

그래서 여우는 먹었어요 맛있는 스프를 혼자.

황새는 생각했어요, "나를 골탕먹이려는건가?"

황새는 화가 났어요.

며칠 후 황새가 초대했습니다. 여우를 저녁에.

황새는 주었어요 여우에게 스프를 길고, 목이 좁은 호리병에 담아서.

마음껏 드세요, 황새는 친절하게 말했다.

하지만 여우는 ~할 수 없었다 맛보는 것을 그 스프

왜냐하면 그는 ~할 수 없었다 놓는걸 그의 입을 단지 안에.